Thursday, March 10, 2011

KAWAN SEJATI

Salam Semua,

PJ nak ambik kesempatan di subuh hening ini untuk mengucapkan terima kasih pada Nazri sebab semalam datang rumah PJ. Hubungan PJ dengan Nazri unik sekali. kami kenal sekitar 15-16 tahun lalu. Orangnya pendiam ttp sekali bercakap, you'll know he's knowledgeable.

Betul kata Nazri orang takkan kenal dia dengan first impression sebab dia memang begitu. Aku mengaku tu. Kutuklah apa pun, dia akan tersenyum. Aku cuma harap, gurauan aku selama ini tidak disimpan di dalam hati sebab mulut aku jahat, puaka dsb. Semalam PJ ada problem sikit so seperti biasa PJ akan call 2 manusia yang sangat PJ sayang samada Lan atau Nazri. Masa PJ call Nazri tu PJ sebak tak tau kenapa. Tak boleh nak sambung perbualan telefon...Malam tadi, Nazri sekali lagi Nazri muncul depan rumah PJ sebagai teman Sejati untuk menjadi pendengar setia masalah PJ. Rasa release sangat malam tadi.

Nak tau kenapa sebak semasa menulis posting ni. PJ tak pernah Declare apa-apa dengan Nazri. Nazri tadah telinga ajer bila PJ cerita PJ ada kawan lain yang baik, ada adik angkat 4-5 orang, kakak angkat kaya bla...bla...bla...PJ baru sedar kalau PJ jadi Nazri mesti dia tertanya. yang aku terconggok depan mata ni bukan besfren ko ke. Ko susah aku ada. Ko menangis aku ada. Tu yang malam tadi masa PJ cakap, sebagai kawan, PJ rasa PJ tak mampu hidup kalau Nazri tiada. PJ baru tersedar...sebenarnya kawan yang paling kenal PJ luar dalam, tak pernah judge PJ selain Lan dan Shamsul.......NAZRI

Nazri, kalau ko baca ni. Aku taknak mati mata tak tutup. Aku ucapkan terima kasih bebanyak atas segalanya. Aku sayang ko. Aku baru sedar, lain kawan sebenarnya mengisi lain segmen. Nazri adalah kawan yang mengisi kebanyakan segmen itu. Lan mengisi segmen kekeluargaan, minat dll. Lan soulmate aku. bercerita dengan Lan mudah sebab Mamat ni pun pendengar yang setia tetapi ada beberapa benda, aku tak boleh bercerita dengan Lan samada dia sedar atau tidak, aku tak pasti. Shamsul sama seperti Nazri cuma Shamsul kurang mendengar dan memberi respon itu sahaja. Sementelah Sham dah kahwin dan kalau balik kampung aku tu, nak balik cepat jer maklumlah dah ada anak bini. Tapi shamsul menang tang trust. Katalah apa sahaja pada PJ, Sham ada di belakang PJ. Lan banyak spend time berkualiti. Kalau lalu jer KL, PJ mesti tau samada ke expo ker, balik umah Mama ke. Dia mesti akan telefon dan jumpa. Itu sebab Lan PJ tak risau sangat. Sekali lagi PJ dah buat kesilapan ini...PJ cerita pasal besfren PJ dalam ruangan tribute kepada NAZRI....NAZRI....Lan dengan Shamsul mungkin Besfren aku....tapi kawan aku yang aku gelarkan KAWAN SEJATI/TEMAN TERULUNG adalah engkau. Sematkan ini dalam hati. KAWAN SEJATI macam engkaulah yang biasanya ada masa aku memerlukan, masa aku sedih, susah hati....I wish aku boleh menjadi seperti itu kepada orang lain. Tak perlu declare apa-apa tetapi hati kita tahu....itulah kawan sejati kita.... Kalau ko muntah baca posting ini....aku tau itulah NAZRI aku....kawan yang hinggap di dahan hati aku, tidak berkicau riang kerana mulutnya mengandungi emas, tidak terbang pergi walaupun dahan hati aku patah rantingnya untuk dia berpijak.

PJ yang EMO