Wednesday, June 11, 2008


Sebelum aku buat posting seterusnya, izinkan aku perkenalkan dulu apa dia KIMAR Mukim Batu ni.... KIMAR Mukim Batu ni projek yang diwujudkan oleh MARA kalau tak silap aku bermula pada Mei 2005...Maknanya setakat hari ni, dah 3 tahun projek ni berjalan bermula dengan pembentangan laporan feasibility study di hotel Grand Season KL. Woo..ada beberapa insiden yang menarik kalau kita boleh kongsi:
1) Ingat lagi perdebatan antara Dr... dan Dato'... pasal isu Nestle..Kelakar betol!!!
2) Ada jemputan dari wakil dari "UniX" pasal packaging centre....kesian diorang jadi mangsa keadaan...kena yang chair pulak tu Dato' garang, memang kena pancung kat situ gak le....
3) Ada usahawan yang bangun dan komplen pasal projek KIMAR....yang kesiannya tak pasal-pasal kena perli, sorry aku nak quote kalau siapa yang masih ingat "kalau kamu dah banyak sangat pegi pameran di luar negara, kenapa masih nak mintak bantuan dengan MARA...saya rasa kamu salah forum ni!!!"....as 4 me , no komen...
4) Masa presentation, aku ngan beberapa peserta KIMAR sibuk sms sorok-sorok kat bawah meja..boringnya presentation tu, sorry it was very dry...
5) Azuan (Arkitek) tak pasal-pasal kena sound ngan Dato' pasal pelan kalau tak silap aku, padahal projek ni baru lagi dalam 2 minggu kot mase tu...

Itu antara benda yang aku ingat le...masa tu aku hanya eksekutif kat UNIPEQ, la ni aku perunding amal jariah kaedahnya...kesian aku!!! tapi takpe, kekadang balasan bukan saje datang dalam bentuk RM, tapi pengalaman dan kengkawan yang baik, aku rasa macam sebahagian dari keluarga besar peserta KIMAR oleh itu....kalau aku dah takde pangkat pun, izinkanlah aku menjadi sebahagian dari korang...